No boy, Can make me feel like you boy...

Nu tänkte jag berätta lite om min första utbildningshelg. För er som inte vet så har jag påbörjat en make up artist utbildning på en skola som heter Internationell make up center (IMC). Första dagen var det mycket information men såklart inte bara det. Vi fick lära oss hur man blandar till en bas, vi fick våra smink väskor. När vi fick dem kändes det som julafton när man var liten, var hur kul som helst och få titta igenom allt och sen att bara ta fem allt och få testa det. Ska ta bild på innehållet av min smink väska, smink värdet i väskan är 17000 kr!!!!!! Men det bästa med allt är att vi fick ett kort som vi kan handla med och få 40% rabatt i ett år. Så snart ska jag till Make up store och fylla på min väska.
Dag två var lite mer om hur man lägger en fet bas. Det var också väldigt lärorikt. Man tror man kan så mycket men
när man fick börja och pröva själv så märkte man att det inte var så lätt som det såg ut.. Men man lär sig med tiden.
Dem jag går med i klassen är hur underbara som helst, vi kommer jättebra överens och har kul ihop. Ser fram i mot
den nästa utbildningshelgen.
Men så fort jag får tid ska jag ta bild på allt och lägga upp. Glömde och ta med min kamera den här helgen men får
bli till nästa gång.


Nu ska jag ladda ner en film och ta det lugnt med min lilla vovve.

Bonne nuit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback